Ganganalyse Grund- & Aufbaukurs

Kursbeginn: 20.04.2024, Ort: Sen. W. Wilflingplatz 1, 5630 Bad Hofgastein
Kursgebühr: € 1040

Zur Anmeldung >>>



Biomechanik I 2.0

Kursbeginn: 24.04.2024, Ort: Sen. W. Wilflingplatz 1, 5630 Bad Hofgastein
Kursgebühr: € 520

Zur Anmeldung >>>



Jahres-Prüfungsvorbereitung

Kursbeginn: 29.04.2024, Ort:
Kursgebühr: EURO 555,-

Zur Anmeldung >>>



9. Pädiatrie-Kurs, Josefinum Augsburg 2024

Kursbeginn: 17.06.2024, Ort: Kapellenstr. 30
Kursgebühr: 1040,- Euro

Zur Anmeldung >>>



Christina Stark PT MSc schrieb: Liebe Kirsten! Gehen Verstehen Grund- und Aufbaukurs 2012 in Troisdorf haben mich inhaltlich überzeugt und waren seit langem mal wieder eine Fortbildung, die „jeden Cent wert“ war. Die Tage vergingen wie im Flug und es ist UNFASSBAR wie viel GUTES Du in diese knapp bemessene Zeit (für diesen kopmplexen Inhalt) packst. Du schaffst es die Sache AUF DEN PUNKT zu bringen, an deiner Energie kommt keiner vorbei und du steckst alle an! Und am Ende profitieren ALLE. Und das alles inhaltlich hoch anspruchsvoll... Respekt! Ich freue mich auf die Fortsetzung in LA und lasse mich gerne wieder überraschen! CU soon!

Neurowissenschaften in Theorie und Praxis



PURPOSE:

Health care providers are facing greater time restrictions to render services to the individual with neurological dysfunction. However, the scientific community is recognizing that the dynamic capacity of the CNS is far greater than previously thought. The tremendous potential for CNS reorganization and recovery is being realized. Intervention strategies designed to both help patients access this potential for recovery as well as involve the patient in task specific training would help in meeting these two opposing challenges. Through lecture, laboratory experience, and videotape case examples, hypotheses with respect to clinical intervention that will promote recovery will be developed.

OBJECTIVES:

  1. To review scientific and clinical literature related to recovery of function after brain injury

  2. To identify and discuss the relevance of research from the fields of motor control and motor learning to physical therapy practice

  3. To discuss the issues related to compensation versus movement reeducation

  4. To discuss how treatment can be designed to promote recovery while patients engage in functional tasks

  5. Identify the biomechanical constraints that impact movement and recognize how those constraints limit movement options and functional outcomes

  6. Learn how to apply soft tissue mobilization techniques in order to minimize the biomechanical constraints

  7. Learn to design a ‘constraint-induced’ intervention for the hemiplegic upper and lower extremity



INSTRUCTOR’s
Beth Fisher received her PH.D. from the University of Southern California. Her dissertation focused on identifying the central processing or motor control deficits with stroke-related brain damage. She is the Director of the Neuroplasticity And Imaging Laboratory and is using Transcranial Magnetic Stimulation to study the effects of intervention on neuroplasticity and recovery in individuals with stroke and Parkinson’s disease . Additionally, she teaches clinical management of the neurologically involved patient to the entry-level DPT students at USC. Prior to her doctoral work, she was an NDT certified coordinator-instructor for adult hemiplegia and she worked on the adult brain injury and stroke services at Rancho Los Amigos Medical Center for 12 years. She also is an instructor member of the Observational Gait Instructor Group.

Kirsten Götz-Neumann, PT ist Lehrbeauftragte im Bachelor- wie Masterstudiengang an der Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kunst, Hildesheim (Germany) sowie an der Niigata University of Welfare and Health (Japan). Ebenso arbeitet sie regelmäßig als Fakultätsmitglied an der University of Southern California, Los Angeles USA. Sie ist Ganganalyse- Instruktorin und Präsidentin der Observational Gait Instructor Group (O.G.I.G.). Neben der nationalen und internationalen Arbeit als Therapeutin mit 20 jähriger Erfahrung im Neuropädiatrischen und Neuroorthopädischen Bereich– beziehen sich Ihre wissenschaftlichen Projekte u.a. auf die „Validation of an Observational Gait Analysis assessment tool“ (USC, USA) sowie „Multiple case studies for verification of effectiveness of gait and movement analysis based examination and treatment. (IMAT = Integrated Movement Analysis and Therapy) (Niigata University, Japan).
Ihr Lehrbuch „Gehen Verstehen®“ im Georg Thieme Verlag gilt seit der Veröffentlichung in 2003 als ein Standardwerk der Physiotherapie. Im Juni 2005 wurde „Gehen Verstehen®“ in Japan vom Verlag Igaku-Shoin Ltd veröffentlicht und ist auch hier Lehrbuch an japanischen Hochschulen für Medizin und Physiotherapie.


 

Gehen Verstehen® O.G.I.G. | c/o O.G.I.G. | Kirsten Götz-Neumann

Impressum | Datenschutz | Kontakte | kirsten@gehen-verstehen.net | Haftungsausschluss | User Login